HTML

Spektátor

Országlátás sok szemszögből.

Kontakt

A szerzői kollektíva e-mailben a következő címen érhető el: spektator@googlegroups.com.

Utolsó kommentek

  • magyaroknyulai: SÜN? (2009.04.08. 19:53) A konyhapolitológus elemez
  • Bockó: Egyetértek veled. Szívesen beszélgetnék erről egy fideszes politikussal 8 sör után. Azt hiszem, h... (2009.04.08. 18:22) A konyhapolitológus elemez
  • oakeshott: Bokros Lajos for President!! Csatlakozzatok: www.facebook.com/group.php?gid=69179962305#/group.p... (2009.03.09. 17:52) A kapitalizmus halála
  • BeVi@Ózd (törölt): Minden tiszteletem Sólyom úré. Mindig a helyes utat jelöli ki célnak. A politikusok és mi is megfo... (2009.03.01. 07:57) Sólyom a cigányság integrációjáról
  • janos551: Hát igen, ilyenkor jut eszembe az "átkos" rendszer, amit szocializmusnak hivtak. A vége felé már o... (2009.02.27. 08:34) Egy divat születése
  • Utolsó 20

gazdaság – politika – kultúra

2009.03.22. 12:55 cerasus s.

Globális cégek lokális stratégiája

Címkék: marketing gazdaság japán redbull cocacola konzumerizmus

Héctor García a Red Bull stratégiaváltásáról számol be Japánban. A Red Bull ott csak 2006-ban jelent meg és azóta sem számít komoly piaci tényezőnek. A marketingstratégiája eleddig ugyanúgy nézett ki, mint bárhol máshol – mint pl. Magyarországon is. 250 ml-es dobozok prémium termékkihelyezéssel, red bullos dobozokat formázó autók az utcákon és a minimalista megvalósítású szárnyakatad-reklámok a tv-ben. 2006 óta csinálják, de egyelőre eredmény nélkül.

A stratégiaváltás azonban mintha kitapintható volna: az italos dobozokat mostmár a többi hasonló termékkel egy polcon helyezik ki, a cég pedig megjelent egy kisebb, 200 ml-es kiszereléssel is. Ez az 50 ml apróságnak tűnik, de Japánban az emberek nem épp annyit (és nem épp azt) esznek, mint mondjuk mi, a nagykrumplinkkal és a nagykólánkkal. A kisebb és változatosabb adagok az üdítőfogyasztásra is kihatnak: a japán energiaitalok zöme 50–150 ml-es csomagolásban fogy, a 250 ml itt már elefántadagnak számít. Tehát azzal, hogy visszavettek a mennyiségből és engedik magukat jobban összemosni a kategória többi márkájával, jobban idomulhatnak a japán fogyasztók szokásaihoz.

Hasonló hibát egyébként nem csak a Red Bull vétett az utóbbi időben. A Coca-Cola a nyugati supersize-gyomorhoz szokva azzal az ötlettel állt elő, hogy a 333 ml-es üdítőinek az áráért 500 ml-t ad. Különösebben nem csodálkozhatunk rajta, hogy befürödtek vele. Azóta ezt a vonalat ejtették, most a zéró cukorral és a vitamintartalommal próbálkoznak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://spektator.blog.hu/api/trackback/id/tr611017908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.